Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Понеділок, 15 липня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
15.07.2024 Польща. Зміни в системі SENT з 1 січня 2025 року (доповнення до інформації від 26.04.2024 та ...    
12.07.2024 Роз’яснення для фінансових та бухгалтерських служб учасників Асоціації...    
11.07.2024 Ще раз про оновлену Угоду між Україною та ЄС про вантажні перевезення автомобільним транспорт...    
08.07.2024 Румунія. Пілотний проект: книжка МДП + TIR-EPD = пріоритетна смуга....    
05.07.2024 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Одеса...    
05.07.2024 Румунія-Болгарія. Ремонт дороги біля ПП Джуржду-Русе....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
КОМЕНТАР начальника Департаменту TIR АсМАП України Юрія Федоровича КУЧИНСЬКОГО до "Розділу 20 посібника для користувача книжки МДП"
  Информационный сайт АсМАП Украины

КОМЕНТАР
начальника Департаменту TIR АсМАП України Юрія Федоровича КУЧИНСЬКОГО
до "Розділу 20 посібника для користувача книжки МДП"

Департамент TIR Секретаріату АсМАП України розробив документ, який має назву "Розділ 20 — посібник для тих, хто користується книжкою МДП". Раніше це був "Порядок взаємовідносин між Асоціацією і автоперевізниками", але конче необхідно було не тільки змінити назву, але й конкретизувати умови та механізм відносин між автоперевізниками — членами Асоціації та самою Асоціацією. На жаль, на той час генеральним секретарем Асоціації цей документ не був належним чином оформлений, оскільки він вимагав перекладу (МСАТ всі документи дає англійською мовою). Крім того, на підставі директивних розпоряджень Міжнародного Союзу автомобільного транспорту його треба було сформувати і розробити свій розділ, в якому би передбачались відповідальність перевізника, його права і обов'язки, що стосуються взаємовідносин Асоціації з перевізником, або, як ми сьогодні кажемо, користувачем книжки МДП. У членів Асоціації може виникнути питання: а хіба статут АсМАП не конкретизує ці взаємовідносини. Звертаємо увагу перевізників на те, що статут вказує на обов'язки сторін і регулює тільки певні відносини, а власне механізм розвитку відносин, їх оформлення в статуті відсутні. Саме тому Рада АсМАП України доручила Секретаріату розробити такий документ, і обговоривши його з перевізниками в регіонах, подати на затвердження Ради АсМАП. Документ розроблявся Департаментом TIR, ми його відпрацювали ще в поточному місяці, потім електронними засобами зв'язку передали в регіональні Ради, які його розглянули. Я хочу констатувати (спираючись на приклад зборів перевізників Одеси), що робили вони це дуже уважно і скрупульозно. Ми одержали багато зауважень від перевізників, членів ради міста Києва, з інших регіонів. Треба сказати, що сьогодні перевізники набагато серйозніше ставляться до документів, які напрацьовуються в Секретаріаті, і більш професійно і конкретніше вносять свої пропозиції. Ще раз наголошую: цей документ мусив вступити в дію значно раніше, але з певних причин, які я назвав вище, цього не сталося. Зараз ми переклали його українською мовою, зробили посібник для користувачів книжки МДП. Рада АсМАП України прийняла цей документ з урахуванням поправок, і з 01.06.2002 р. він набирає чинності. Найближчим часом ми надрукуємо його і вручимо під розписку кожному члену Асоціації.

Хочу зупинитися на важливих моментах цього документу. По-перше, відносно умов вступу перевізників до Асоціації. Необхідно пам'ятати, що в АсМАП існує (згідно зі статутом) три категорії перевізників: перевізники, які є членами Асоціації, але працюють поза системою МДП; перевізники, які є членами Асоціації, працюють в системі МДП і мають право дорадчого голосу (асоційовані члени); перевізники, які є членами Асоціації, працюють в системі МДП і мають право вирішального голосу (дійсні члени Асоціації).

Згідно зі статутом Рада регіону розглядає заяву перевізника про його бажання стати членом Асоціації, і у разі згоди надає письмове погодження, після чого всі документи передаються в Раду Асоціації. На підставі цих документів президент АсМАП підписує з кожним перевізником відповідну угоду. За весь час існування Асоціації ми вперше запровадили і надаємо членам Асоціації відповідні свідоцтва (згідно зі статутом перевізників, їх також налічується три категорії).

Деякі перевізники, які тільки-но зареєструвались в Асоціації, допускають значні порушення митних правил. За даними прес-центру АсМАП, останнім часом здійснено 60 таких порушень. Фірми, які їх допустили, зникли, залишивши у спадщину Асоціації величезні борги в декілька мільйонів доларів. Асоціація як гарантійне об'єднання повинна їх погасити. На вимогу багатьох дійсних членів АсМАП, яка була висунута на різних зборах, семінарах і форумах, ми сьогодні вперше говоримо: для того, щоб стати перевізником і працювати в системі МДП, потрібно не менше 6-ти місяців відпрацювати в першій категорії перевіз ників, тобто на міжнародних перевезеннях, але поза системою МДП. Мається на увазі, що за цей термін перевізники вчаться оформлювати документи для здійснення міжнародних перевезень згідно з конвенцією КДПГ, тобто СМК. Ми вважаємо, і Рада АсМАП підтримала нашу пропозицію, відносно того, що перевізник, перш ніж сісти за кермо автопоїзду, який відповідає європейським вимогам, повинен здійснити оформлення документів належним чином, як того вимагає митна конвенція МДП. Він, звичайно, має пройти стажування, набути практичних навичок, здійснити кілька рейсів згідно з системою СМК. Оформлення документів в обох системах майже однакове, різниця тільки в тому, що в системі МДП гарантом за доставку вантажів виступає АсМАП України, а в системі СМК — зовсім інші форми гарантії. Тому ми просимо перевізників звертати увагу на документи, які потрібно надавати, щоб вступити до системи МДП. У зв'язку з цим більш чіткими стануть вимоги щодо допуску до системи МДП і до митних органів. Наказ №755 Держмитслужби з цього питання був розроблений спільно з АсМАП України в листопаді минулого року, зареєстрований Міністерством юстиції в грудні і вже діє. В наказі розроблено механізм одержання допуску до системи МДП перевізником, який хоче в ній працювати.

Сьогодні всі взаємовідносини між Асоціацією і перевізником мають бути більш чіткими. Наприклад, кожного року ми приймаємо понад 300 юридичних осіб, обробляємо при цьому велику кількість документів, отримуємо допуски до системи МДП, але майже третина з них залишається незатребуваною. Тобто працівники Секретаріату, які отримують заробітну платню, використовують спеціальну техніку, інші матеріальні ресурси, працюють, так би мовити, на кошик для сміття. Тому було запропоновано таке: за прийняття та розгляд документів на вступ до Асоціації вноситься плата в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів. Це буде свідчити про те, що юридична чи фізична особа дійсно хоче вступити до Асоціації, для чого вона одержує повний пакет документів, необхідну консультацію від працівників Асоціації, які витрачають на це певний час. Ось за це і вноситься плата.

Новоприйняті члени Асоціації, які отримують статус її члена з правом дорадчого голосу (тобто, асоційованого члена), перед тим, як отримати свідоцтво члена Асоціації, сплачують так званий вступний внесок у розмірі 500 доларів по курсу Національного банку. Тут, мабуть, треба дещо пояснити. Раніше, коли будувався головний офіс Асоціації, внески були значно більшими, оскільки будівництво здійснювалось за кошти перевізників. Але зараз нові члени Асоціації сплачують значно менші кошти як членський внесок згідно з пунктом 3 "Розділу 20". При цьому вони відразу ж починають користуватися усіма пільгами, які надаються членам Асоціації. У пункті 4 обумовлена гарантія допуску до системи МДП. І хоча там немає змін положень, що діяли раніше, але чітка постановка питання конкретизує його значно більше.

Не менш важливі питання виникають під час переходу члена Асоціації з однієї категорії до іншої. Відпрацювавши певний час у першій категорії і затвердившись на ринку транспортних послуг, перевізник при бажанні може перейти до більш високої категорії дійсних членів Асоціації. "Розділ 20" регламентує, за яких -умов, за який термін це відбувається. Використовуючи досвід інших країн, ми вперше наголошуємо на тому, що при переході в дійсні члени Асоціації, а це повинні бути, на наш погляд, більш професійні колективи, у власності яких нараховується не менше 5 автотранспортних засобів, 60% цих ТЗ мають відповідати стандартам Ечго 2 і Еиго 3. У цьому пункті разом з новими залишилися й ті зобов'язання, які діяли раніше.

Треба додати, що сьогодні ми направляємо всі заяви до регіональних Рад, де їх розглядають. Я був присутнім на таких засіданнях і переконався, що члени регіональних Рад висувають вступникам до Асоціації дуже серйозні вимоги, і це свідчить про те, що люди відповідально ставляться до Статуту Міжнародного Союзу автомобільного транспорту (МСАТ). Якщо регіональні збори приймають рішення задовольнити прохання перевізника щодо вступу його в Асоціацію, він має оплатити вступний внесок в розмірі 2000 доларів по курсу Національного банку на день перерахування. Цю категорію, яка раніше не існувала, ми вводимо тому, що дійсні члени Асоціації мають більше переваг, ніж асоційовані: вони можуть обиратися до органів управління, мають право вирішального глосу на зборах, відпрацьовують і роблять транспортну політику держави. Тому дійсними членами Асоціації можуть бути тільки сильні організації — як матеріально, так і фінансове, професійно підготовлені, які мають рухомий склад, що відповідає всім міжнародним вимогам. Перевізники погодились з такою пропозицією. І я хочу ще раз наголосити: з 01.06.2002 р., щоб стати дійсним членом Асоціації, треба буде сплатити внесок у сумі 2000 доларів США.

Вперше (хоча, як я вже казав, ми мали зробити це ще декілька років тому) ми встановлюємо квоту на кожний транспортний засіб. Що таке квота? Це кількість книжок МДП, яка завжди може бути в користуванні у перевізника протягом року. Перевізник повинен мати в користуванні на кожний транспортний засіб 4 книжки МДП. Це достатньо для того, щоб постійно виконувати перевезення вантажів. Як відомо, книжки МДП видаються терміном на 60 діб, і не має значення, використав їх за цей час перевізник чи ні — він мусить своєчасно здати книжку, щоб одержати наступну. Це робиться для попередження порушень митних правил. Раніше такого механізму не було, зараз ми його ввели, і вже цілий місяць в електронному полі бази даних АсМАП блокується видача книжок МДП, якщо після закінчення рейсу книжка не була здана. Ще раз нагадую: книжка МДП видається терміном на 60 діб + 1 день на отримання +15 днів — на повернення. На жаль, сьогодні в Асоціацію своєчасно не здано біля 300 — 400 книжок МДП. Бувають випадки, коли перевізник припиняє свою діяльність і забуває здати використані і невикористані книжки МДП, буває, їх крадуть або гублять. У нас є випадки, коли по втраченим книжкам МДП перевозились вантажі, а гарантійне об'єднання сплачувало за це претензії. Тому квота встановлена чітко. Вона може бути зменшена на одну книжку МДП, якщо у перевізника є порушення (за рекомендацією митних органів або Міжнародного Союзу автотранспорту). Квота може бути і збільшена — максимум на 6 книжок МДП, у випадках, коли перевізник, працюючи за дозвільною системою ЄКМТ, довго знаходиться за кордоном. На випадок нестачі дозволів ми можемо такому перевізнику збільшити квоту. Але якщо перевізник не має відповідних пільг і не працює в системі ЄКМТ, то він одержить звичайну квоту — 4 книжки.

З першого червня 2002 р. кожному перевізнику будуть видаватись книжки згідно з встановленими квотами. Деякі правила, які ми публікуємо, фактично не міняються, але ми їх більш конкретизуємо, даємо в "Розділі 20" вперше, наприклад, як здійснюється перерегістра-ція членів АсМАП України, за яких обставин перевізникам повертається гарантійна сума. Вперше ми подаємо й умови виключення перевізників із системи МДП. Особливо хочу звернути увагу перевізників на те, що є 2 санкції: тимчасове виключення, яке застосовується на термін не більше 1-го місяця; і повне виключення з системи МДП. Ці санкції дуже жорсткі, але я маю сказати: ми ще ніколи не застосовували їх в повному обсязі. Ми припиняли видачу книжок МДП тільки у випадках заборгованості або надходження претензій від митних органів. Але сьогодні ми ввели санкції за неповернення прострочених книжок МДП, причому тільки після неодноразового нагадування і обіцянок повернути її. Бо потім виявляється, що по книжці є проблема, яку не можна вирішити. В такому разі гарантійній ланці доводиться сплачувати чималу суму.

Перевізники повинні зрозуміти, що всі вимоги, які ми висуваємо, розраховані на вдосконалення системи міжнародних автомобільних перевезень, наведення виконавчої дисципліни. Такі вимоги ставляться перед Асоціацією Міжнародним Союзом автомобільного транспорту, такі вимоги ставить час.

Записав Володимир ГРИШИН



Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis