Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Понеділок, 22 липня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
17.07.2024 Укртрансбезпека нагадує перевізникам про їх обов'язок контролювати термін перебування водіїв ...    
17.07.2024 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Іршава...    
15.07.2024 Польща. Зміни в системі SENT з 1 січня 2025 року (доповнення до інформації від 26.04.2024 та ...    
12.07.2024 Роз’яснення для фінансових та бухгалтерських служб учасників Асоціації...    
11.07.2024 Ще раз про оновлену Угоду між Україною та ЄС про вантажні перевезення автомобільним транспорт...    
08.07.2024 Румунія. Пілотний проект: книжка МДП + TIR-EPD = пріоритетна смуга....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
До уваги перевізників. Результати проведення регіонального семінару по системі МДП, який проходив 2-3 жовтня 2003 року в Москві
  Начальнику Чорноморської регіональної митниці ДМСУ

 

АсМАП України інформує перевізників – членів Асоціації про результати проведення регіонального семінару по системі МДП, який проходив з 2-го по 3-те жовтня 2003 року в Москві.

 

 

   В зазначеному семінарі приймали участь представники МСАТ, Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН),  асоціацій – членів МСАТ та митних органів таких країн, як Азербайджан, Білорусія, Болгарія, Чеської Республіки, Данії, Естонії, Фінляндії, Грузії, Германії, Угорщини, Ірану, Латвії, Литви, Нідерландів, Росії, Швеції та Туреччини.

В ході проведення регіонального семінару МДП було порушено та обговорено проблемні питання допуску до системи МДП, існування Конвенції МДП, оцінки та управління митними ризиками, структури та функціонування існуючої системи гарантій тощо. Наведемо найважливіші із них.

 

1. Етапи та перспективи процесу перегляду Конвенції МДП.

У своєму виступі Артур Бутен, експерт з митних питань ЄЕК ООН, розповів про стан процесу перегляду функціонування системи МДП на сьогоднішній день. Конвенція МДП, яка існує з 1959 року та була переглянута в 1975 році, є вагомим засобом полегшення транспортних перевезень та забезпечення митної безпеки. За період існування до неї було внесено 22 поправки. Процес перегляду функціонування системи МДП умовно поділено на 3 фази. Результатом першої фази перегляду стало:

·       визначення мінімальних вимог та умов по допуску до процедури МДП для транспортних операторів та Асоціацій;

·       утворення Виконавчого комітету МДП при ЄЕК ООН;

З  2002 року розпочалась друга фаза перегляду, протягом якої було:

·       закріплено статус та функції гарантійної асоціації, уповноваженої на видачу книжок МДП;

·       визначено відмінність між “завершенням” та “оформленням” операції МДП в митниці місця призначення;

·       рекомендовано до використання процедури завершення, оформлення операції МДП та звірки даних по книжках МДП, відомості про які відсутні в системі Safe TIR;

·       визначено відповідальність користувачів книжок МДП перед митними органами та гарантійною асоціацією.

Протягом третьої фази намічено зробити:

·       перегляд книжки МДП та введення до неї додаткових даних;

·       збільшити кількість місць завантаження та розвантаження;

·       розпочати використання нових технологій в операціях МДП.

 

2. Роль Конвенції МДП в розвитку міжнародних автомобільних перевезень на території РФ.

Анатолій Пінсон, начальник департаменту автомобільного транспорту Мінтрансу РФ,  виступив по цьому питанню та підкреслив значимість системи МДП для російських перевізників. В Росії нараховується біля 2 500 підприємств, які працюють в сфері міжнародних перевезень, але не всі вони працюють по системі МДП. В поточному році на території РФ митними органами було прийнято до оформлення більше 550 000 книжок МДП на противагу 90-м рокам, коли використовувалось лише біля 10 000 книжок МДП. Це свідчить про перевагу системи МДП над іншими транзитними системами міжнародних перевезень вантажів. В цілому, по словам пана Пінсона, спостерігається позитивна динаміка розвитку сфери міжнародних перевезень. Також, він виділив такі негативні фактори впливу на діяльність російських перевізників:

·       недосконалість законодавства РФ в цій галузі;

·       дефіцит дозволів;

·       складність отримання віз;

·       штучні бар’єри, які створюються іншими країнами.

 На даний момент проводиться активна робота по включенню положення про систему Safe TIR в Конвенцію МДП. Очікується підписання тристороннього Договору про обмін інформацією між МСАТ, Державним Митним Комітетом (ДМК) та АСМАП Росії.

 

3. Застосування частини ІІ додатку 9 до Конвенції МДП в РФ. Контроль користувачів книжок МДП на етапах після допуску.

По даному питанню виступав Михайло Савін, начальник департаменту МДП та митних систем АСМАП Росії. Ним була презентована схема допуску претендента до роботи по системі МДП в Росії, яка складається з таких етапів:

1.     Перевізник подає в АСМАП РФ заяву та всі необхідні для вступу документи. Після перевірки всіх документів на відповідність АСМАП надсилає їх в Держмитком Росії. При цьому практикуються виїзди на підприємство-претендента з перевіркою. Додатково перевіряється фінансова стійкість підприємства, а саме наявність у підприємства  власного майна в розмірі 1 700 доларів США на один транспортний засіб.

2.     На другому етапі виконується перевірка перевізника Державним митним комітетом. Розгляд поданих Асоціацією документів проводиться за участю Голови ДМК РФ,              М.В. Ваніна один раз у квартал. При цьому, може піддаватись перевірці персонал, засновники підприємства, рухомий склад тощо.

3.     Асоціація отримує від ДМК РФ результати перевірки  перевізника та,  за умови позитивного рішення Держмиткому, перевізник отримує допуск до системи МДП.

На сьогоднішній день, в складі членів Асоціації перебуває 1 330 підприємств-перевізників, які виконують міжнародні перевезення із застосуванням книжки МДП. При використанні орендованих транспортних засобів для перевезень з використанням книжок МДП, перевізник повинен надати АСМАП РФ банківську гарантію або поручительство в розмірі 20 000 доларів США на кожний вантажний автомобіль терміном на 2 роки. З травня 2003 року в регіональних та центральних відділеннях АСМАП присутні працівники митних органів, які перевіряють достовірність митних печаток при поверненні використаних книжок МДП.

Звертаємо Вашу увагу, що обов’язковою умовою отримання книжок МДП в АСМАП Росії додатково є допуск перевізника до виконання міжнародних автомобільних перевезень, який надає Російська транспортна інспекція Міністерства транспорту РФ. Умовами отримання допуску є:

·       наявність ліцензії на перевезення пасажирів та вантажу автомобільним транспортом;

·       наявність транспортних засобів, що належать на правах власності або на іншій законній підставі та відповідають міжнародним технічним стандартам;

·       відповідність відповідальних за виконання міжнародних перевезень осіб кваліфікаційним вимогам по організації перевезень в міжнародному сполученні;

·       стійкий фінансовий стан перевізника;

·       обов’язкове страхування цивільної відповідальності власника транспортного засобу.

 

4. Типові порушення процедури МДП з точки зору митних органів. Застосування ст. 8.7 Конвенції МДП.

В Росії притягнення до відповідальності за недоставку товару передбачено ст. 16.9 КоАП, а саме: “Выдача без разрешения таможенного органа, утрата либо недоставление в определенное таможенным органом место находящихся под таможенным контролем товаров и (или) транспортных средств -  влечет наложение административного штрафа на граждан, должностных лиц и юридических лиц в размере от одной второй до двукратного размера стоимости явившихся предметами административного  правонарушения товаров и (или) транспортных средств с их конфискацией или без таковой”. Розслідування проводиться протягом 6 місяців, притягнення до відповідальності може відбутись протягом 1-го року.

АСМАП активно співпрацює з ДМК РФ по попередженню порушень митних правил. Ознаками можливих митних порушень виступають такі фактори як зміна генерального директора на підприємстві, використання одних і тих же транспортних засобів з метою порушення процедури МДП, виконання перевезень водіями, які вже скоювали порушення.

 

5. Сутність, структура та функціонування існуючої системи гарантій та необхідність управління ризиками (система Safe TIR).

По даному питанню виступала, Вірджинія Таназе (начальник відділу політики МДП), яка наголосила на необхідності належного використання ст. 8.7 Конвенції МДП митними органами, що зобов’язує митні органи стягувати митні платежі з осіб, які безпосередньо повинні їх сплатити. Такими особами є:

·       імпортер;

·       компанія, яка відповідальна за перевезення та митне очищення вантажу;

·       компанія, яка володіє товарами або розміщує їх;

·       користувач книжки МДП;

·       гарантійна Асоціація.

Система Safe TIR являє собою електронну базу даних, яка містить інформацію про видачу книжки МДП Асоціації та про завершення процедури МДП в митниці місця призначення, надану митними органами країни на підставі своєї власної облікової інформації. Дана система буде дієвим інструментом запобігання митних порушень за умови, що на момент здачі книжки МДП до Асоціації інформація про її оформлення вже буде переданою митними органами до системи Safe TIR. На сьогоднішній день, терміни передачі митними органами даних до системи Safe TIR про завершення операції МДП в митниці призначення  такі:

·       0,4 % даних передається протягом 24 годин;

·       7 % даних передається протягом 2 - 4 днів;

·       75 % даних передається протягом 15 днів.

Ефективність системи Safe TIR залежить також і від процедури звірки даних про оформлення книжки МДП. На жаль, на даний момент майже 50 % запитів на предмет звірки відсутніх або некоректних даних про завершення операції МДП триває понад 50 днів.

 

 

На завершення семінару було зроблено наступні висновки:

 

1.     Організована злочинність має найсильніший негативний вплив на стійкість системи МДП.

 

2.      Комп’ютеризація та оцінка ризиків є ключовими інструментами в боротьбі з організованою злочинністю та порушеннями митних правил.

 

3.     Функціонування гарантійної системи повинно бути більш деталізовано.

 

Департамент юридичного

супроводження Конвенції МДП

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis