Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Четвер, 26 квітня 2018 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | ВІЗИ | ЄУТР | КОНКУРСИ | ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
Гарячі новини
24.04.2018 Польща. Дорохуськ: ремонтні роботи на кордоні...    
24.04.2018 У м. Черкаси з 1 травня 2018 року припиняє роботу представництво по видачі та прийому книжо...    
24.04.2018 У м. Харкові з 25 по 27 квітня 2018 року видача та прийом книжок МДП здійснюватися не б...    
23.04.2018 Щодо подачі попередньої інформації в Литву...    
23.04.2018 До уваги Користувачів програми TIR-EPD!
Щодо подачі попередньої інформації в Литву<...
    
20.04.2018 Щодо здійснення перевезень вантажів через пункт пропуску Ягодин – Дорохуськ...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
https://asmap-nkc.wixsite.com/code 
http://www.tirepd.org/
www.asmap-inform.com.ua
http://www.asmap-inform.com.ua/service_asmap_ukr.php
www.iru.org/index/bwt-app
www.busandcoach.travelwww.iru.org/index/transpark-app
dalnoboy.com
www.gps.ua
Зустріч міжнародних автоперевізників, митників і прикордонників
 

Делегація АсМАП України під керівництвом її Президента Леоніда Костюченка прибула на кордон близько сьомої вечора, спізнившись на декілька годин. Причини спізнення були об’єктивними: дорога вкрилася суцільною кригою, і її ніхто, судячи з усього, навіть не збирався чистити – вочевидь, для дорожньої служби у середині січня зима настала... несподівано. Інакше пояснити їхню безпорадність важко. У той день кількість аварій на автошляхах України перевищила усі припустимі норми. Але незважаючи на всі негаразди, автомобілі Асоціації доїхали до кордону без особливих пригод.

Зустріч міжнародних автоперевізників, митників і прикордонників відбулася у приміщенні готелю „Ягодин”, який розташовано за кілометр від території погранпереходу, а отже, реальну ситуацію на кордоні міг побачити будь-який учасник зустрічі, як то кажуть, не відходячи від каси.

Делегацію митників очолював начальник Ягодинськой митниці Віталій Кучман, до неї входили заступник начальника Ягодинськой митниці Євген Король, начальники змін та інші посадові особи. АсМАП, крім Президента, представляли секретарі Ради АсМАП Сергій Чалий і Віталій Устименко, керівники підприємств: Віктор Козак, директор ковельського ТОВ «Ідея», Ігор Мелега з рівненського підприємства «Камаз-Транс-Сервіс» та інші міжнародні автоперевізники.

Усі проблеми – на обговорення

Розмова відбувалася у досить дружній атмосфері – вочевидь, холод відносин залишився у минулому, і перевізники з митниками вже потроху починають відчувати себе не ворогуючими сторонами, а партнерами, що мають шукати компромісні рішення.

Президент АсМАП України розповів про останні тенденції ринку міжнародних перевезень і проблеми перевізників, що потребують негайного вирішення. „Зараз ми акумулюємо усю інформацію щодо стану справ у міжнародних перевезеннях для того, щоб отримати об’єктивну картину, але зразу можу сказати, що вона є невтішною. „Нова влада” (уряд Тимошенко) заявила, що простягає обидві руки назустріч українському бізнесу, а на практиці ми зазнали значного удару у вигляді суттєво підвищених податків. І сьогодні бізнес перевізників переживає дуже важкі часи, -- констатував невеселий факт Леонід Костюченко. – Виросла внутрішня конкуренція – сьогодні в АсМАП України зареєстровано близько 18 тис. вантажівок. Відповідно, з цього виду діяльності живе приблизно 100-150 тис. людей, і повірте, що бізнес цей нелегкий». За даними Міністерства транспорту і зв’язку, за рік було здійснено близько 400 тис. міжнародних перевезень автомобільним транспортом. Президент АсМАП України підкреслив: „Було видано 266 тис. 700 карнетів, тобто попит на систему МДП росте. У її розвитку зацікавлена і митна служба, й імпортери, й експортери. У той же час, система «Т» не працює у нашій державі належним чином. Нас також бентежить експансія на український ринок польських перевізників, які, возячи вантажі за заниженими цінами, фактично демпінгують на ринку перевезень. При цьому польська сторона активно захищає свій ринок. Про що свідчить, наприклад, такий факт: вони нещодавно без попередження ввели нові дозволи, які водій повинен заповнювати в інший спосіб. І у випадку їх відсутності транспортна інспекція Польщі накладає на водія штраф у розмірі 8 тис. злотих. Нам теж потрібно шукати способи захисту свого ринку”.

Начальник Ягодинськой митниці надав коротку інформацію щодо роботи погранпереходу «Ягодин». У 2005 році до держбюджету було передано 302 млн. грн., що у 1,8 разів перевищує тогорічні показники. Також він відзначив, що протягом минулого року на пункту пропуску багато зроблено для полегшення роботи перевізників. Наприклад, влітку було введено так зване „єдине вікно”. „Перевізники часто нарікали на хабарництво працівників митниці. Керівництво митниці провело ряд незалежних екзіт-полів, що суттєво прояснили ситуацію. Також багато скарг стосувалося технології пропуску через митний кордон. Це питання частково також було вирішено. „Сьогодні ми проводимо поглиблений огляд зі зняттям пломб внутрішньої митниці не 15% вантажівок (як то було у минулому році), а лише 0,3 % від усіх вантажних транспортних засобів”, - підкреслив пан Кучман.

На митниці працює телефон довіри, або «гаряча лінія». І багато водіїв починають просто дзвонити на нього, розповідаючи, що митники байдикують, автопоїзди простоюють. Те саме вони говорять своєму керівництву. Але досить часто виявляється, що водії дурять своїх директорів. Тому у нового керівництва митниці є декілька прохань до міжнародних автоперевізників. Якщо дзвоните – залишайте контактні телефони, щоб можна було розібратися і зв'язатися з вами щодо кожного конкретного випадку.

Також митники пояснили перевізникам, чому час від часу виникають затримки при перевезенні вантажу по CMR. „Коли немає гарантійного забезпечення, ми зобов’язанні перевірити вантаж. Як ви самі бачите, затримок при перевезенні за системою МДП практично не виникає”, – підкреслив Віталій Кучман. За його словами, митники постійно працюють над вдосконаленням процедури митного контролю, проводяться переговори з польською стороною щодо спільної перевірки вантажів. Проте для цього потрібно адаптувати нашу митну систему до європейських стандартів і вимог.

Леонід Костюченко під час зустрічі повідомив, що представники Секретаріату АсМАП, перевізники і митники двічі на рік будуть проводити спільні колегії, що допоможе їм знайти спільну мову. „Колись ми змінимо ментальність. І для цього потрібно частіше збиратися і спілкуватись”. Він торкнувся й іншого питання. „Якийсь час санепідемстанція і екологи не працювали на кордоні. Як наслідок, у перевізників зникла половина проблем. Зараз вони повернулися сюди знову. Досить часто буває, що митниця пропускає товар, а санепідемстанція і екологія його затримує. Ці служби давно перетворились у кіоски зі збору грошей. Я вважаю, що ці служби потрібно прибрати з контролю.

Дуже важливими для перевізників є ряд питань, пов’язаних з ваговими комплексами. Леонід Костюченко повідомив: „Зараз ми ці питання намагаємось розв’язати за допомогою Кабінету Міністрів. У випадку перевантаження до 5% від норми на перевізників не повинні накладати штрафні санкції. І саме це питання необхідно вирішити законодавчо у першу чергу”.

Також перевізники під час зустрічі порушували тему роботи транспортної інспекції, яка замість того, щоб контролювати відповідність українських підприємств нормативним актам, повинна захищати український ринок від іноземних водіїв-порушників. Перевізники вважають, що необхідно законодавчо обмежити кількість дозволів Євро-0, які ми видаємо польським транспортникам.

Багато проблем виникає у міжнародного автоперевізника у тому випадку, коли зразок товару, який він перевозить, забирають на експертизу. Тоді затримка становить 5 і більше діб, адже найближча лабораторія знаходиться у Львові!

На закінчення

Після зустрічі на кордоні залишилося враження, що нарешті митники і перевізники почали активно шукати шляхи для порозуміння. Перші кроки для цього уже зроблено – проблемні питання окреслено, процес їх вирішення розпочато. І ми вважаємо, що від цього виграють усі: і перевізники, які отримують гроші за своєчасне доставляння вантажів, і держава, надходження до бюджету якої здійснюється за рахунок податків з прибутку тих самих перевізників. Тобто, у порозумінні і співпраці зацікавлені усі. Залишилось лише втілити задумане у життя!

 

Матеріал підготовлено головним редактором журналу «УкрАвтоКонтинент» Владіславом Бовсуновським, про цю подію дивиться у телепрограмі «Автоконтинент» у неділю 29 січня на Першому національному о 8.10 ранку.

Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis