Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Середа, 24 cічня 2018 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | ВІЗИ | ЄУТР | КОНКУРСИ | ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
Гарячі новини
22.01.2018 До уваги міжнародних автоперевізників здійснюючих перевезення в напрямку Італії...    
19.01.2018 Щорічний перерахунок ПДВ ...    
18.01.2018 Важливо! Італія. Щодо впровадження положень нового законодавства...    
17.01.2018 Меморандум між АсМАП України та ГО «Міжнародне Антикорупційне бюро»...    
17.01.2018 Щодо можливого призупинення в’їзду до м. Києва...    
17.01.2018 Повідомлення Головного державного інспектора ветеринарної медицини України...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.tirepd.org/
www.asmap-inform.com.ua
http://www.asmap-inform.com.ua/service_asmap_ukr.php
www.iru.org/index/bwt-app
www.busandcoach.travelwww.iru.org/index/transpark-app
dalnoboy.com
www.gps.ua
ВАЖЛИВО!
Позачергове засідання Ради АсМАП України
 

11 січня 2012 року відбулось позачергове засідання Ради АсМАП України, на якому було розглянуто питання щодо першочергових заходів Асоціації у зв’язку з набуттям чинності 17 січня поточного року Закону України №4025-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гуманізації відповідальності за правопорушення у сфері господарської та службової діяльності».

Про важливість порушеного питання свідчить той факт, що в засіданні Ради АсМАП взяли участь народний депутат України, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Євген Ігорович Царьков та голова центрального комітету профспілки працівників транспорту та дорожнього господарства Олег Тимофійович Хмарний.

Набуття чинності згаданого закону для міжнародних автоперевізників принципове питання, адже в редакції цього документу не закріплені їх права, як повноправних учасників процесу міжнародної торгівлі. Така невідповідність робить перевізника заручником ситуації, коли у митних органів виникають претензії до власника вантажу, а страждає при цьому той, хто перевозить товар.

Не дивлячись на те, що метою цього закону є забезпечення принципів об’єктивності у правосудді та гуманізації відповідальності за вчинення правопорушень в сфері господарської діяльності, внесені зміни до ст. 352 Митного кодексу України в рази збільшують відповідальність за порушення митних правил у порівнянні з існуючою редакцією. Особливе занепокоєння у міжнародних автоперевізників викликає той факт, що основним суб’єктом відповідальності за виявлене правопорушення визнається водій транспортного засобу, який фактично не причетний до правопорушення.

Нагадаємо, на міжнародному рівні ці питання регулюються Конвенцією про договір міжнародного перевезення вантажів (Конвенція КДПВ), до якої приєдналась Україна в серпні 2006 року. Зокрема ст. 8 Конвенції передбачено, що при прийнятті вантажу до перевезення водій несе відповідальність лише за зовнішній стан вантажу та його упакування, а також точність даних в міжнародній накладній CMR відносно кількості вантажних місць та їх маркування.

Зрозуміло, що перевізник не може відповідати за дії відправника (декларанта, митного брокера), який здійснює завантаження товару у транспортний засіб, оформлення товарно-супровідних документів та ін. А тому законодавство країн Європейського співтовариства та Митного союзу побудоване з урахуванням положень цього міжнародного договору і жодним чином не зачіпає майнові інтереси перевізника – повноправного суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, який не причетний до подібних правопорушень.

Слід зазначити, що відповідно до Митного кодексу Європейського Співтовариства кожна держава запроваджує свої санкції за порушення митного законодавства, які мають бути ефективними та пропорційними. При застосуванні адміністративних стягнень, санкції, як правило, набувають однієї або двох з наведених форм:

- штраф;

- відкликання або призупинення дозволу на певну діяльність.

Як свідчить аналіз, в адміністративному законодавстві країн Євросоюзу у випадку виявлення порушень митних правил не застосовується санкція – конфіскація транспортних засобів, що використовувались при переміщенні товарів – предметів правопорушення. Як приклад: подання митному органу невірних даних (якщо це не впливає на обсяг мита або інших митних зборів та платежів) караються попередженням або мінімальним штрафом.

Така ж практика і в країнах Митного союзу, де порушення митних правил, аналогічне за своїм складом ст.352 Митного кодексу України, визначено не у Митному кодексі, а в Кодексі про адміністративні правопорушення.

Міжнародні автоперевізники занепокоєні, що ст. 352 в редакції Закону №4025 дозволить митниці неправомірно перекладати вину за некоректне оформлення товарно-супровідних документів третіми особами безпосередньо на водія, який жодного відношення та впливу на цей процес не має. Таким чином, перевізник стає заручником чужих порушень, що вартуватиме йому конфіскації транспортного засобу та сплати штрафу у сумі 100% вартості товару, який перевозиться.

Враховуючи, що подібні санкції будуть застосовуватись не тільки до національних перевізників, набуття чинності ст. 352 в редакції Закону України від 15.11.2011 р. № 4025, неодмінно призведе до суттєвого зниження транзитного потенціалу держави.

Після обговорення, члени Ради АсМАП України прийшли до висновку, що норма статті 352 Митного кодексу України має життєдайне значення для транспортної галузі, а наслідки її застосування після вступу в силу Закону України № 4025 неодмінно посилять соціальну напругу серед міжнародних автоперевізників та втрату робочих місць, тому необхідно негайно ініціювати внесення змін до ст. 352 Митного кодексу України з метою приведення її у відповідність до міжнародних норм права. Разом з тим, члени Ради відмітили: якщо не врегулювати це питання найближчим часом, міжнародні автоперевізники не виключають можливості проведення акцій протесту.

За результатами обговорення порушених питань, Рада АсМАП України прийняла рішення:

1. Звернутись до Президента України Януковича В.Ф. з проханням ініціювати внесення змін до ст. 352 Митного кодексу України.

2. Звернутись до народних депутатів України – представників депутатської більшості в порядку законодавчої ініціативи внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до статті 352 Митного кодексу України».

3. Доручити юридичному відділу забезпечити надання юридичної підтримки учасникам АсМАП України у разі складання адмінпротоколу за ст. 352 МКУ при перевезенні на умовах Конвенції МДП.

4. Поновити склад та діяльність Страйкового комітету міжнародних автомобільних перевізників України.

5. Звернутись до Голови профспілки працівників автомобільного транспорту та дорожнього господарства України щодо проведення спільних дій по вирішенню проблемних питань міжнародних автомобільних перевізників.

6. Погодити проект договору про надання послуг з перевезення вантажів в міжнародному сполученні та розповсюдити його серед учасників Асоціації з рекомендацією укладати (переукладати) договори в зазначеній редакції.

Одночасно Рада АсМАП України звертається до всіх, хто виконує міжнародні перевезення вантажів, бути максимально уважними. Для захисту прав перевізників і зниження їхніх ризиків у договірних відносинах з контрагентами, юридичною службою АсМАП розроблено проект договору про надання послуг з перевезення вантажів. Він має рекомендаційний характер і кожний перевізник може змінити його з урахуванням особливостей перевезення. Ознайомитись з цим договором можна на офіційному сайті АсМАП України та веб-порталі «АсМАП-Інформ».

У випадку затримання транспортних засобів на підставі протоколу про порушення ст.352 Митного кодексу – негайно повідомляти про це свою компанію та Асоціацію. Це дасть змогу оперативно реагувати на подібні випадки та захистити інтереси перевізників.

Прес-служба АсМАП України
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis