Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
П'ятниця, 29 березня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
27.03.2024 Укртрансбезпека запрошує міжнародних пасажирських перевізників взяти участь у тестуванні онла...    
26.03.2024 Угорщина: з 1 квітня 2024 року зміниться плата за дороги для автобусів...    
22.03.2024 Щодо відключення перевізників від Системи Шлях....    
19.03.2024 Загальний страйк фермерів у Польщі з 20 березня 2024 року...    
18.03.2024 Термін перебування водіїв в країнах ЄС та Шенгенської зони...    
15.03.2024 22.03.2024 ФОРУМ МІЖНАРОДНИХ АВТОБУСНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ «З’ЄДНУЄМО ЛЮДЕЙ ТА МІСТА»...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо підсумків проведеного Круглого столу стосовно застосування положень третьої редакції наказу Міністрансу України від 10.02.98р. №43 “Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті”
 

Шановні учасники Асоціації !

У доповнення до інформації Департаменту транспортної політики від 28.04.2012 р. та 06.03.2012 р. повідомляємо, що за ініціативою АсМАП України 18 травня ц.р. було проведено Круглий стіл для учасників Асоціації спільно з компетентними фахівцями ДП «ДержавторансНДІпроект» та АсМАП, темою якого стало обговорення практичного застосування положень третьої редакції наказу Міністерства транспорту України від 10.02.1998р. 43 “Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті”.

У засіданні Круглого столу взяли участь: з боку ДП «ДержавтотрансНДІпроект»: Агеєв В.Б. - заступник директора з наукової роботи, Устименко В.С. - завідувач Лабораторії дослідження використання палив та екології; Клименко О.А. заступник завідуючого Лабораторії дослідження використання палив та екології, з боку Асоціації: Віце – президент АсМАП України Україны Докиль Л.П., учасники АсМАП України та фахівці АсМАП України.

Під час засідання обговорювались наступні питання:

- Вплив умов експлуатації на витрату палива автомобілями.

- Основні концептуальні положення нормування витрат палива.

- Сфера застосування наказу № 43 щодо норм витрат палива.

- Фактори, які обумовили необхідність розроблення третьої редакції Наказу № 43.

- Основні концептуальні положення третьої редакції Наказу № 43.

- Найбільш вагомі зміни у системі норм і коригуючих коефіцієнтів, які враховують вплив на споживання палива експлуатаційних факторів. Питання розроблення базових норм.

- Питання обліку нормоутворюючих факторів.

- Узагальнені рекомендації щодо проведення суб'єктами господарювання розрахунків нормативних витрат палива в експлуатації.

А саме, експерти ДержавтотрансНДІпроекту рекомендували перевізникам наступний узагальнений алгоритм розрахунків нормативних витрат палива в експлуатації:

I. Відповідно до пп. 3.5 наказу визначити прийнятні для конкретного підприємства (з врахуванням наявних можливостей та внутрішньої політики тощо) підходи до:

- визначення фактичних витрат палива транспортом та обладнанням;

- ведення звітності, поточного обліку нормоутворюючих факторів (умов експлуатації) та управління експлуатаційними витратами.

II. За отриманими значеннями фактичних витрат палива та на підставі аналізу цих витрат в певних задокументованих умовах експлуатації і відповідних значень коригуючих коефіцієнтів і норм додаткового споживання палива (див. розділи 1, 3 і 4 наказу) в регламентованих межах встановити (з використанням базових норм, затверджених і введених в дію відповідно до пп. 1.11 та розділу 2 наказу) нормативні витрати палива (див. в першу чергу пп. 3.5 та пп. 1.9 наказу).

III. Відповідно до пп. 1.9 наказу, підприємство, на підставі аналізу причин відхилень фактичних витрат палива, що можуть змінюватися у часі або за певних умов, від встановлених ним нормативних витрат може змінювати встановлені нормативні витрати відповідно до зміни умов експлуатації або у разі потреби вживати заходів щодо усунення причин збільшення фактичної витрати палива понад встановлену підприємством нормативну витрату палива (або навіть понад її гранично допустиме значення).

Таким чином, завчасно можно виявити й усунути технічні несправності автомобіля (обладнання) або вживають заходів щодо впровадження (дотримання водіями) безпечних та прийнятних економних методів керування транспортними засобами, забезпечення раціонального використання техніки тощо.

Також експерти НДІпроект надали відповіді на усні та письмові запитання перевізників, зокрема:

Найбільш розповсюджене питання учасників АсМАП щодо сфери застосування наказу № 43: Наказ № 43 не зареєстрований в Мін’юсті, чи є він обов‘язковим для виконання для підприємств, що не входять до сфери управління Мінінфраструктури?

Відповідь НДІпроект: "... акти нормативно-технічного характеру державній реєстрації не підлягають." (лист Міністерства юстиції України від 12.04.1995 №2-32-219 на запит Міністерства транспорту України від 07.04.1995 №7/1-4-360п щодо реєстрації наказу № 43 "Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті").

Крім того, право встановлення конкретних величин норм витрат палива на виконання транспортної роботи у регламентованих межах надається керівникам підприємств. (див. Примітку 4 п.1.3 наказу).

Питання учасників АсМАП:

На замовлення учасників асоціації Секретаріат АсМАП України протягом 2002-2006рр. уклав 4 договори (№5/105, №9/608, №9/1079, №1/214) з ДержавтотрансНДІпроектом на розробку тимчасових базових лінійних норм витрат палива.

У 2008 році частина цих норм увійшла до Наказу 973, частина ні.

Чи може Відповідно до абзацу 2пункту 2.1.5 Наказу № 43 АсМАП України продовжувати видавати висновки ДержавтотрансНДІпроекту на тимчасові базові лінійні норми витрат палива, які не були затверджені Міністерством транспорту та зв’язку України, як постійні.

Відповідь НДІпроект: Так, може.

Питання учасників АсМАП: Коли набули чинності Додатки Д, Е, Ж до наказу №43?

Відповідь НДІпроект: З моменту публікації наказу № 43, тобто з 1.03.2012 р.

Експерти НДІпроекту ще раз зазначили, щодо важливості впливу манери керування на витрати палива в процесі експлуатації автомобіля та щодо можливості застосування підприємством поправочних коефіцієнтів.

На сьогодні експерти ДержавтотрансНДІпроекту розробляють для перевізників безкоштовну on-line програму «Паливний калькулятор», що дозволить суб'єктами господарювання автоматизувати процес розрахунку норм витрат палива в експлуатації та ведення звітності на підприємстві (укр., рос., англ. мовами), яка у подальшому буде розміщена на сайті.

Щодо додаткових питань стосовно норм витрат палива можна звертатись до експертів ДП «ДержавторансНДІпроект»: Клименка Олексія Андрійовича тел. 201-08-13, aklimenko@insat.org.ua , Устименка Валентина Сергійовича тел. 201-08-21 vustymenko@insat.org.ua

Департамент транспортної політики
Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis