Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
30.05.2025 При оформленні декларації Т1 вибирай АсМАП!    09.06.2025 Шановні перевізники для Ваших послуг TIR-паркінг АсМАП України!    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Понеділок, 16 червня 2025 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
12.06.2025 Щодо штрафів за порушення RMPD (gps- сигналу та технічних помилок). Заповнення гугл-форми.    
11.06.2025 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Харків...    
11.06.2025 Словаччина. З 1 липня 2025 року зміни в системі розрахунку плати за проїзд...    
28.05.2025 АсМАП України пропонує передачу в оренду TIR-паркінгу в м. Бориспіль ...    
09.06.2025 Щодо надання фактів нестабільної роботи сайту (платформи) PUESC 3-4 червня 2025 року....    
09.06.2025 Транспортний безвіз з Норвегією продовжено до кінця 2025 року!...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Безпека на автошляхах – турбота спільна
 

За неупередженими даними статистики практично кожні 20 хвилин в нашій державі стається дорожньо-транспортна пригода з потерпілими. У середньому щодоби на автошляхах гине 11 осіб, ще 87 – отримують травми. Упродовж минулого року в Україні сталося трохи менше 31 тисячі ДТП, у яких загинуло 4765 людей, більше ніж 37 тисяч дістали тілесні ушкодження. Загалом за роки незалежності на дорогах загинули майже 140 тис. чоловік, що можна порівняти з населенням, наприклад, такого міста як Лисичанськ Луганської області.

Кількість загиблих у ДТП в Україні становить 13% від загиблих у дорожніх подіях усієї Європи, тоді як кількість автомобілів – лише 2% від усього європейського автомобільного парку.

Якщо взяти до уваги, що через кілька років кількість автомобілів, ризики аварійності і збитки подвояться, то можна зробити висновок: стан справ з безпекою на автошляхах України сьогодні досяг критичної межі і, без перебільшення, починає становити загрозу національній безпеці країни.

Саме про це йшлося на науково-практичній конференції «Служби безпеки дорожнього руху на автомобільному транспорті: створення, становлення, розвиток, функціонування, досвід та сучасний стан безпеки перевезень автомобільним транспортом», яка відбулась наприкінці вересня в Києві. Її організатори – Всеукраїнські громадські об`єднання «Український транспортний союз», «Спілка ветеранів автомобільного транспорту», «Громадський комітет транспортної безпеки», Асоціація міжнародних автоперевізників України - вкрай стурбовані станом справ з безпекою на автошляхах країни, вирішили скористатися нагодою і ще раз привернути увагу всіх причетних до питань безпеки дорожнього руху на автомобільному транспорті.

 

Слід зазначити, що в роботі конференції взяли участь не лише представники Міністерства інфраструктури України, Державтоінспекції, галузевих наукових закладів, страхових компаній, професійних об’єднань автомобілістів, а й ветерани служби безпеки дорожнього руху регіональних управлінь, об’єднань, автотранспортних підприємств. Показово, що проведення цього заходу було підтримано Кабінетом Міністрів України.

Аналізуючи стан справ з безпекою на автошляхах держави, учасники конференції дійшли висновку, що роздержавлення та зміна форм власності на автомобільному транспорті за останні 20 років болюче вдарили по службах безпеки дорожнього руху. Значні скорочення фахівців, зростання кількості автомобілів, роздрібнення підприємств, прихід на автомобільний транспорт нових власників призвів до негативних наслідків щодо безпеки перевезень.

За роки незалежності було втрачено державне керівництво та організація заходів по забезпеченню безпеки дорожнього руху в державі, знизилась відповідальність, як виконавчої влади, так і виконавців транспортної роботи, особливо на пасажирських перевезеннях.

 

Викликає велике занепокоєння втрата рівня фаховості у питанні забезпечення безпеки дорожнього руху на усіх рівнях. Відсутня системність підготовки та підвищення кваліфікації водіїв та персоналу у відповідності з визнаними міжнародними стандартами. На думку президента «Українського Транспортного Союзу» Леоніда Костюченко, необхідно затвердити відповідні навчальні програми, встановити вимоги до спеціалістів, та учбових закладів, створити базові навчальні центри, запровадити системи психофізіологічного добору водіїв та їх контраварійної підготовка на автодромах.

 

Також слід згадати про такий важливий фактор безпеки як стан автошляхів. Проблема не тільки в розбитих дорогах, але ще і в тому, що вони запроектовані без урахування нинішніх реалій. Навіть на нових трасах, як, наприклад, Житомирській чи Харківській, є ділянки, де дозволений розворот. На швидкісній дорозі це не припустимо! До того ж нинішня мережа вітчизняних автодоріг розрахована на 60-80 автомобілів на 1 тис. населення – а фактично їх число вдвічі більше.

Обговоривши сучасний стан безпеки перевезень автомобільним транспортом та перспективи розв’язання цієї гострої суспільно-державної проблеми, учасники науково-практичної конференції прийняли резолюцію. Зокрема, в ній йдеться. Враховуючи 50-річний досвід по попередженню аварійності служб безпеки дорожнього руху регіональних управлінь, об’єднань, підприємств і організацій, наукових закладів автомобільного транспорту, Міністерства транспорту України, Міністерства внутрішніх справ України, бажаючи створити умови для докорінного покращення роботи по забезпеченню безпеки руху, профілактики дорожньо-транспортних пригод та систематичного вивчення причин і умов їх виникнення, зміцнення дисципліни, підвищення якості виховної роботи з водіями, вдосконалення їх водійської майстерності, організації взаємодії в питаннях попередження аварійності, учасники конференції звертаються до Кабінету Міністрів України, до всіх сторін, причетних до питань безпеки перевезень автомобільним транспортом з закликом активізувати спільні дії і вжити наступні взаємоузгодженні заходи:

  • розробити та затвердити «Державну програму з підвищення безпеки дорожнього руху в Україні» з належною фінансовою підтримкою;
  • запровадити систему державного управління і регулювання в сфері дорожнього руху, з урахуванням європейського досвіду;
  • забезпечити оптимальну чисельність працівників Укртрансінспекції та необхідну кількість спеціалізованих автомобілів для здійснення державного контролю за забезпеченням безпеки перевезень;
  • створити постійно діючий штатний Робочий орган Координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху, яка затверджена Постановою КМУ від 29 березня 2006р. №388;
  • удосконалити нормативно-правову базу діяльності автомобільного транспорту, наблизити її до Європейських стандартів в частині підвищення безпеки дорожнього руху (Закони України «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт», «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», «Кодекс про адміністративні правопорушення», постанови КМУ від 17.02.97р. «Про затвердження правила надання послуг пасажирським автомобільним транспортом», від 03.12.2008р. №1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», накази Мінінфраструктури України від 29.12.2011р. №659 «Про внесення змін до наказу Мінтрансзв‘язку № 340 «Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів»», від 27.09.2010р. №700 «Про затвердження порядку регулювання діяльності автостанцій»);
  • впровадити систему підготовки та підвищення кваліфікації водіїв та персоналу у відповідності з визнаними міжнародними стандартами;
  • затвердити відповідні навчальні програми, встановити вимоги до спеціалістів, та учбових закладів, створити базові навчальні центри, запровадити системи психофізіологічного добору водіїв та їх контраварійної підготовка на автодромах;
  • створити мережу спеціально відведених місць для відпочинку водіїв у відповідності до вимог ЄУТР.

 

Проведення науково-практичної конференції «Служби безпеки дорожнього руху на автомобільному транспорті: створення, становлення, розвиток, функціонування, досвід та сучасний стан безпеки перевезень автомобільним транспортом» засвідчило, що в Україні довгий час існувала відпрацьована система з безпеки дорожнього руху, яка, на превеликий жаль, сьогодні практично зруйнована. До чого це призвело – всім добре відомо. Разом з тим в країні ще є спеціалісти, які створювали і працювали в цій системі. Вони мають великий досвід роботи, а отже є можливість скористатись ним вже сьогодні. Не слід забувати і про великий потенціал громадських об’єднань, які також мають певні напрацювання в галузі безпеки на автомобільному транспорті. Тож настав час конкретними діями вплинути на ту критичну ситуацію, що склалась на автошляхах нашої країни. Адже безпека на автошляхах – турбота спільна.

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Стратегічний партнер
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis