Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Вівторок, 23 жовтня 2018 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | ВІЗИ | ЄУТР | КОНКУРСИ | ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
Гарячі новини
22.10.2018 Щодо проекту плану комплексних перевірок на 2019 рік....    
22.10.2018 Щодо зміни порядку надання попередньої інформації в Узбекистані....    
22.10.2018 Щодо порушення строків доставки у зв’язку з відсутністю одноразових дозволів Польщі....    
22.10.2018 Стосовно віз для українських водіїв до Швейцарії...    
22.10.2018 Щодо отримання додаткових квот дозволів Азербайджану та Італії 2018 року!...    
19.10.2018 Проблеми з перебуванням водіїв у Швейцарії ...    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
https://asmap-nkc.wixsite.com/code 
http://www.tirepd.org/
www.asmap-inform.com.ua
http://www.asmap-inform.com.ua/service_asmap_ukr.php
www.iru.org/index/bwt-app
www.busandcoach.travelwww.iru.org/index/transpark-app
dalnoboy.com
www.gps.ua
Конференція учасників АсМАП України (м. Київ, 21.05.2015 р.)
 

21 травня 2015 р. в Києві відбулась Конференція учасників АсМАП України, в який взяли участь делегати з регіонів, представники профільного міністерства та відомств, Державної прикордонної служби, Департаменту ДАІ МВС України, Федерації роботодавців на транспорті та профспілок.

Відкриваючи Конференцію, Президент АсМАП України Леонід Костюченко відзначив, що форум міжнародних автомобілістів проходить у складні для всіх українців часи. Сьогодні країна переживає чи не найдраматичніші часи своєї новітньої історії: анексія «братським народом» Криму та його не прихована підтримка сепаратистів, бойові дії на сході, наростаюча криза в економіці – не сприяють сталому розвитку будь-якої держави. Тому, проблем в галузі міжнародних автомобільних перевезень вистачає з надлишком. Останнім часом українські автоперевізники, як ніколи раніше, зіштовхуються із чинниками, які ще більше дестабілізують їх роботу: з падінням обсягів перевезень, зниженням ставок фрахтів, різким знеціненням національної валюти, обов’язковим продажем валютної виручки, постійним зростанням вартості палива, заборгованістю держави з повернення ПДВ, неможливістю оновлення рухомого складу та іншим. Як свідчить практика, такий стан справ неминуче призводить до втрат ринків та контрактів з постійними замовниками, до загрози закриття великої кількості транспортних підприємств і, як наслідок, до скорочення робочих місць.

На ринку перевезень панує дуже жорстка конкуренція і перемагає в ній лише той, хто найбільш адаптований до умов сьогодення. Але чи в змозі гідно витримати конкуренцію вітчизняні перевізники, коли іноземні транспортні компанії апріорі знаходяться у більш вигідному становищі: для здійснення перевезень всередині Євросоюзу їм не потрібно оплачувати вартість дозволів, віз, не говорячи про стабільність валютних курсів, більш дешеві кредитні ресурси для придбання рухомого складу, та інші преференції, які їм надаються. Саме тому для збереження позицій наших перевізників на ринку потрібно багато чого зробити, як державним органам, так і АсМАП України.

В цьому сенсі робота Асоціації була і залишається зосередженою на кількох напрямках. Це робота з державними органами влади щодо зменшення фінансового навантаження на міжнародних автоперевізників, приведення нормативно-правової бази, яка регулює «привила гри» на ринку перевезень, до реалій сьогодення, забезпечення українських перевізників дозволами на здійснення перевезень по території іноземних держав та вирішенні інших проблем, що заважають галузі стабільно працювати та розвиватись.

На жаль, з огляду на те, що протягом минулого року в Україні відбулись позачергові вибори Президента України, Народних депутатів України, тричі змінювався Уряд не було а ні економічного, а ні політичного підґрунтя для позитивного та оперативного вирішення багатьох важливих питань, які порушувалися учасниками Асоціації.

Разом з тим, можна говорити про, хоча невеликі, але позитивні здобутки, яких Асоціації все ж вдалося досягти.

У жовтні 2014 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів, якою внесені зміни до Правил дорожнього руху в частині збільшення загальної маси транспортних засобів з 38 до 40 тонн.

Це, безумовно, позитивна норма. Однак, з практичної точки зору вона, на жаль, не дала українським та іноземним перевізникам належної користі через те, що одночасно не були переглянуті осьові навантаження. Тому Асоціацією підготовлено та передано Мінінфраструктури проект постанови Уряду та необхідні обґрунтування про приведення осьових навантажень до європейських вимог, зокрема, для строєної осі з 22 до 24 тонн.

Буквально днями у Мінінфраструктури відбулася нарада з обговорення запропонованих АсМАП змін за участю представників дорожньої галузі. Попередньо досягнуто згоди щодо підвищення осьових навантажень на дорогах І – ІІІ категорій з одночасним проведенням аналізу несучої здатності цих доріг та мостових споруд.

Наприкінці 2014 року Верховною Радою України прийняті зміни до Податкового кодексу України, зокрема, до Розділу третього – «Податок на прибуток». Позитивним є те, що витрати на утримання, поліпшення та ремонт основних засобів враховуються у складі витрат за правилами бухгалтерського обліку. Тобто зняте 10% обмеження щодо віднесення до податкових витрат сум витрат, пов’язаних з проведенням усіх видів ремонтів та поліпшенням транспортних засобів. Над виключенням цієї норми Асоціація останні роки активно працювала з Академією фінансового управління при Міністерстві фінансів України, Українським союзом промисловців і підприємців, Радою підприємців при КМУ, Громадською радою при Мінфіні України.

22 вересня 2014 року Правління Національного банку України прийняло постанову № 591, якою було заборонено проведення розрахунків за імпортними операціями без увезення товару на територію України. Ця постанова не враховувала специфіку міжнародних перевезень і з 23 вересня банківські установи не приймали від перевізників платежі:

- за договорами на заправку пальним транспортних засобів на іноземній території по картах, імітованих нерезидентами;

- за договорами на оплату дорожніх зборів на іноземній території;

- за договорами лізингу транспортних засобів.

Для врегулювання проблеми, яка призвела до тимчасової зупинки перевезень, Асоціація ініціювала зустріч з керівництвом та фахівцями НБУ за результатами якої скасовані обмеження в частині оплати експлуатаційних витрат по контрактах, укладених з нерезидентами. Асоціація також внесла свій внесок у зняття норми 100 % продажу валюти і заміну її на 75 %.

Велася і ведеться активна робота над збільшенням періодичності оформлення медичних довідок водіїв з 1 до 5 років. Це питання неодноразово порушувалося перед Кабінетом Міністрів України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством внутрішніх справ України, Міністерством інфраструктури України, Державною регуляторною службою та розглядалось на засіданні Торгово-промислової палати України.

За результатами такого спілкування висновок перевізників чіткий – періодичність отримання медичних довідок немає нічого спільного ані з турботою про безпеку дорожнього руху, ані з турботою про здоров’я водіїв. Секретаріат Асоціації спільно з членами Ради АсМАП висловлював заперечення до законопроекту, який передбачав введення додаткової плати для вантажних автомобілів з максимальною дозволеною загальною масою 12 тонн і більше. Цей законопроект опрацьовувався парламентом попереднього – сьомого скликання.

Наразі у дещо трансформованому вигляді цей законопроект внесений на розгляд Верховної Ради України народним депутатом Андрієм Вадатурським та передбачає введення такої плати з 2017 року.

З приводу введення додаткової плати – відчуття доволі неоднозначні. З одного боку стан доріг в Україні жахливий, призводить до виходу із ладу високовартісної автотехніки перевізників. Зрозуміло, що дороги будувати і утримувати в належному стані треба. А для цього потрібні кошти, щоб забезпечити їх якість. З іншого боку – чинним законодавством визначена чітка система фінансування дорожнього господарства, джерелами якого є: акцизний податок, ввізне мито на пальне і шини, плата за проїзд автодорогами з перевищенням встановлених вагових параметрів.

За статистичними даними українці щороку споживають понад 10 мільйонів тонн пального, що має приносити дорожній галузі щонайменше 36 мільярдів гривень (це у цінах до подорожчання пального). За розрахунками дорожників у разі надходження такої суми коштів потреби галузі були би забезпечені. Однак через те, що у Державному бюджеті не створюється дорожній фонд, ці кошти не надходять на фінансування доріг. Тому поки не буде створений такий фонд і не буде забезпечений контроль за цільовим використанням цих коштів, говорити про введення додаткової плати можна вважати передчасним. Окрім того, відсутній контроль за дотриманням перевізниками встановлених вагових та осьових навантажень. І це має відношення до внутрішніх перевезень, оскільки міжнародників перевіряють як у пунктах пропуску, так і на іноземній території.

Підхід до запровадження додаткової плати має бути дуже зваженим. Перевізники, як українські, так і іноземні, мають бачити, за що вони платять. Якщо Україна переймає європейський досвід, то має бути затверджена конкретна мережа таких доріг, плата – диференційована в залежності від екологічного класу транспортних засобів. Це стимулюватиме перевізників до використання автомобілів високих екологічних і технічних стандартів.

Другим важливим партнером співпраці Асоціації є Державна фіскальна служба. Стосовно митних питань маю зазначити, що напрацювання Асоціації під час підготовки та прийняття Митного кодексу України, на практиці підтвердили свою ефективність.

Протягом 2014 – 2015 років від перевізників не надходило скарг про недотримання митними органами статті 95 Митного кодексу щодо визначення строків доставки, про вилучення транспортних засобів у зв’язку із відкриттям провадження у справах про порушення митних правил. У випадку складання протоколу про адмінправопорушення, як правило, вилучався товар, а транспортний засіб повертався власнику. У повній відповідності до статті 191 Митного кодексу здійснюється заміна транспортного засобу або водія. Перевізнику забезпечена можливість вивантаження транспортного засобу, якщо отримувачем протягом трьох діб товар не заявлено до жодного митного режиму.

З метою прискорення процедури митного оформлення та зменшення фінансового навантаження на перевізників Асоціація спільно з експортерами лобіювала якомога скорішу реалізацію положень Митного кодексу України, що стосуються електронного декларування експорту та імпорту товарів без заїзду до терміналів.

З 1 жовтня 2014 року розпочалася видача iCarnet. Переваги використання iCarnet полягають, зокрема, у вартості гарантії, в економії часу при оформленні, забезпеченні гарантії на суму еквівалентну 60 тисяч євро та мінімізації ризиків завдяки електронній системі контролю. Але перевізники ще не досить активно використовують цей новий продукт МСАТ.

Тема, яка вже тривалий час знаходиться у центрі уваги Асоціації, особливо перевізників Одеського регіону - це тема переробки контейнерів у морських портах. Напіврішення, які час від часу приймаються у наших портах, не можуть задовольнити перевізників.

Яких тільки заходів не вживала Асоціація в останні роки, намагаючись сприяти запровадженню нових, прогресивних технологій в роботі портів. Однак, складається враження, що у державі усіх влаштовує, що з кожним роком все більша кількість вантажів оминає наші морські порти.

На початку червня 2014 року Асоціацією проведено робочу зустріч з керівником проекту Європейської комісії в Україні «Підтримка впровадження транспортної стратегії України» Бернардом Семерією. За її результатами у липні організовано вивчення технології обробки контейнерів у морському порту міста Гданська (Польща). В зазначеному заході прийняли участь представники Асоціації, фахівці Мінінфраструктури та Державної фіскальної служби. АсМАП України напрацьовано проект «Рекомендованої процедури вивозу контейнерів з морських торговельних портів України та контролю їх вагових параметрів», яким Асоціація пропонує Міністерству інфраструктури включити до проекту постанови Уряду «Про схвалення Програми розвитку національної (пріоритетної) транспортної мережі України на 2016-2026 роки» для подальшого затвердження.

Для удосконалення контролю та технології обробки контейнерів в морських торговельних портах тривалий час залишаються вимоги про максимальне зменшення або й повне скасування неефективних митних процедур, які суттєво сповільнюють процес оформлення контейнерів та призводять до тривалих затримок транспортних засобів.

У своїх зверненнях до керівництва Фіскальної служби АсМАП неодноразово наголошувала на необхідності відмови від обов’язкової процедури сканування всіх без виключення контейнерів, оскільки практика останнього року підтвердила її повну неефективність. Як результат, прийняте рішення про припинення стовідсоткового сканування контейнерів.

Останні події – це те, що Робочою групою з представників Асоціації та Мінінфраструктури підготовлено проект змін до «Порядку» здійснення габаритно – вагового контролю та справляння плати за проїзд …..» Порядок доповнено розділом «Ваговий контроль вантажних автомобілів та контейнерів». Представники АсМАП будуть супроводжувати його подальше проходження.

Напрямок роботи, який не можна залишити поза увагою – це питання ліцензування. 2 березня цього року прийнятий новий Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності», який поновлює ліцензування міжнародних автомобільних перевезень вантажів. До слова, ліцензійні картки Законом відмінені. Наразі органом ліцензування – Укртрансінспекцією розробляються Ліцензійні умови, які мають бути затверджені Кабінетом Міністрів України. Вже проведено ряд узгоджувальних нарад із спеціалістами Укртрансінспекції. Зокрема, вдалося знайти порозуміння щодо визнання дійсними тих ліцензій, які видавались безстроково у 2010 році на міжнародні перевезення вантажів. Це важливий аспект.

Головна принципова розбіжність з Укртрансінспекцією – це зобов’язання ліцензіата подавати дані по кожному водію про працевлаштування. Схожа норма, яка зобов’язувала перевізників подавати інформацію про прийняття на роботу чи звільнення з роботи водіїв, завдяки зусиллям Асоціації була вилучена у травні 2009 року. На думку АсМАП, це дублює функції Державної фіскальної служби, на яку покладено контроль за оформленням трудових договорів та встановлена відповідальність роботодавця за її порушення у сумі 36,5 тисяч гривень. Перевізники наполягатимуть на її вилученні, а також можливості подачі документів у електронному вигляді. Адже така можливість передбачена Законом.

У складних економічних умовах тема взаємовідносин перевізників та експедиторів актуальна як ніколи. За результатами зустрічі у Міністерстві інфраструктури 14 квітня поточного року Асоціація направила свої пропозиції (щодо підтвердження фінансового стану експедиторів) народному депутату Олександрі Кужель, яка брала в ній участь. 18 травня Асоціацією отримано листа із запевненнями пані Кужель щодо «принципової підтримки вирішення конфліктного питання взаєморозрахунків між експедиторами і перевізниками». Відповідний законопроект буде внесений нею до Верховної Ради.

Новина кінця 2014 року – введення у Німеччині мінімальної заробітної плати 8,5 євро на годину. Стосовно цього питання можна відмітити, що значним прогресом спільної роботи МСАТ та Асоціацій – членів можна вважати те, що введено мораторій на впровадження цього Закону у випадку здійснення транзитних перевезень територією Німеччини, які виконують іноземні транспортні оператори. Для українських перевізників це понад 60% перевезень в цьому напрямку. Мораторій триватиме до встановлення відповідності даного правового акта законодавству Європейського Союзу. Протягом цього часу контроль сплати мінімальної заробітної плати за транзитні операції через територію Німеччини не буде проводитися. Відповідно, немає необхідності в реєстрації транзитних операцій у митній службі Німеччині.

В своїх виступах перевізники піднімали також низку інших гострих питань, які заважають галузі ефективно працювати та розвиватись. Зокрема, мова йшла про неврегульованість норм вітчизняного законодавства, стосовно вилучення для військових потреб автотранспорту підприємств, взаємодію Асоціації з профільним міністерством, обмеження ввезення палива на територію Польщі, оновлення рухомого складу, впровадження прозорого механізму обліку використання дозволів, скасування Постанови НБУ щодо обов`язкового продажу валюти, яку заробляють перевізники, в тому числі для обслуговування експлуатаційних потреб на іноземній території та інші. Учасники Конференції мали можливість отримати відповідь на свої питання від присутніх на форумі т.в.о Голови Укртрансінспекції Володимира Баліна, радника міністра інфраструктури Романа Хміля, начальника управління експлуатаційного утримання доріг Укравтодору Олега Федоренка та інших. За результатом обговорення піднятих проблем, делегати Конференції затвердили «Заходи на 2015-2016 роки з вирішення проблемних питань у сфері міжнародних автомобільних перевезень» та «Основні напрямки діяльності АсМАП України на 2015 - 2016 роки».

Також в ході Конференції відбулось нагородження переможців Конкурсу «Кращий перевізник року АсМАП України за 2014 рік». Почесне звання вибороли підприємства:

у номінації, які мають до 10 автомобілів:

  • ТОВ «Премія Транслогістіка», м. Вінниця
  • ПрАТ «САТП 2302», м. Черкаси

у номінації, які мають від 11 до 30 автомобілів:

  • ТОВ «ІВА-ТРАНС», м. Мукачево
  • ПАТ «Автобаза №1», м. Київ

у номінації, які мають більше 30 автомобілів:

  • ПАТ «КВК «Рапід», м. Київ
  • ТОВ «ЗакарпатЄвроТранс», м. Мукачево

Репортаж з Конференції дивіться у телепрограмі «УкрАвтоКонтинент» 23 травня 2015 року о 9 год. 30 хв. на «5 інформаційному каналі» та читайте на шпальтах журналу «УкрАвтоКонтинент».

Прес-служба АсМАП України
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis