Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Субота, 20 квітня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
18.04.2024 Щодо оприлюднення перерозподілу дозволів ЄКМТ серед українських перевізників на 2024 рік!...    
12.04.2024 Україна та Чорногорія погодили «транспортний безвіз» для вантажних перевезень ....    
11.04.2024 24 перевізників відключено від Системи «ШЛЯХ» за системне порушення військовозобов’язаними пр...    
11.04.2024 Комітет з питань транспорту та інфоструктури Верховної Ради України рекомендував до другого...    
04.04.2024 Німеччина. Закриття автобану А7 (05.04-08.04.2024)...    
03.04.2024 ROADPOL. Перевірки автобусів та вантажівок. 13-19 травня....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Щодо суміщення процедур проведення техогляду і одночасного отримання МСТО та сертифікатів відповідності
 

Шановні учасники Асоціації!

У зв’язку з тим, що під час проведення Регіональних зборів учасників АсМАП України у 2018 році в черговий раз виникали питання, чи можливо об’єднати процедуру проходження усіх видів контролю технічного стану транспортних засобів, а саме оформлення протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, МСТО та сертифікату ЄКМТ, Асоціація міжнародних автомобільних перевізників України повідомляє наступне.

На сьогодні міжнародні автоперевізники в залежності від сфери їх діяльності та напряму роботи обов’язково оформлюють:

1) національний протокол контролю технічного стану транспортного засобу (ТО);

та за необхідністю

2) Міжнародний сертифікат технічного огляду (МСТО);

3) щорічний сертифікат на відповідність резолюціям Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) (ЄКМТ перейменовано у МТФ – міжнародний транспортний форум).

Обов’язкове проведення контролю технічного стану передбачене Конвенцією «Про дорожній рух» ( стаття 39) та Законом України «Про дорожній рух» (стаття 35).

Відповідно до статті 35 Закону України «Про дорожній рух» транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами МВС України, підлягають обов'язковому технічному контролю. Згідно із даними Держстату в Україні нараховується майже 1 мільйон вантажних транспортних засобів. Компетентним органом по організації проведення перевірки технічного стану транспортних засобів є Міністерство внутрішніх справ України.

Проведення техогляду задля отримання Міжнародного сертифікату технічного огляду (МСТО) необхідне при виконанні міжнародних автоперевезень до 11 країн, в яких Віденська Угода «Про прийняття єдиних умов періодичних технічних оглядів колісних транспортних засобів і про взаємне визнання таких оглядів» від 13.11.1997 р. набрала чинності, а саме: до Албанії, Білорусі, Болгарії, Естонії, Казахстану, Молдови, Нідерландів, Росії, Румунії, Угорщини, Фінляндії.

З метою уникнення дублювання проходження двох техоглядів за ініціативою АсМАП України Міністерством інфраструктури України проведена робота щодо визнання національних протоколів контролю технічного стану у якості Міжнародних сертифікатів технічного огляду (МСТО) .

Кабінетом Міністрів України 30 січня 2012 року прийнята постанова №137 «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану колісних транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу». Пункт 19 цього Порядку передбачає наступне: «Якщо протокол обов'язкового технічного контролю застосовується як альтернатива Міжнародному сертифікату технічного огляду (на вимогу замовника), його видають акредитовані виконавці згідно із Законом України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" відповідно до Віденської Угоди із зазначенням у протоколі слів такого змісту: "Міжнародний технічний огляд проведено".

Таким чином, якщо перевізник має національний протокол з відміткою про проведення МСТО, додатково його оформлювати не треба. Перелік акредитованих випробувальних лабораторій колісних транспортних засобів, які мають право видавати протоколи контролю технічного стану з такого відміткою, представлений Національним агентством з акредитації України Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та розміщений на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект» і Асоціації в окремому розділі МСТО.

Якщо український міжнародний автоперевізник здійснює перевезення вантажів на підставі багаторазових дозволів ЄКМТ, то він повинен виконувати вимоги Резолюцій МТФ щодо наявності на борту транспортного засобу сертифікату придатності до експлуатації. Варто зазначити, що з близько 40 тисяч транспортних засобів, які задіяні на міжнародних автоперевезеннях, тільки близько 10 тисяч – приймають участь у розподілі дозволів ЄКМТ.

Відповідно до вимог Резолюцій ЄКМТ у кожній країні – учасниці ЄКМТ призначається компетентний орган або Атестаційна служба, яка відповідає за проведення перевірок конструкції і технічного стану дорожніх транспортних засобів, що зареєстровані в цій країні та здійснюють міжнародні перевезення. В Україні таким компетентним органом Міністерство транспорту України у січні 1999 року призначило ДП «ДержавтотрансНДІпроект» , який і видає сертифікати придатності до експлуатації – сертифікати на відповідність вимогам ЄКМТ. І тільки такі сертифікати, надані Атестаційною службою України, нотифікованою ЄКМТ, є легітимними і визнаються контролюючими органами України та всіх країн учасниць ЄКМТ. Така практика існує всюди, і Україна – не виняток.

Крім того, деякими європейськими країнами такими, як Болгарія, Великобританія, Данія, Естонія, Італія, Молдова, Німеччина, Португалія, Сербія, Угорщина, Франція та Хорватія, встановленні додаткові вимоги щодо використання разових дозволів цих країн, а саме: дозвіл вважається дійсним лише за наявності на борту транспортних засобів повного комплекту екологічних сертифікатів. (більш детальна інформація розміщена на сайті Асоціації http://asmap.org.ua/index1.php?idt=64848)

Таким чином, якщо проведення обов’язкового технічного контролю та міжнародного технічного огляду вдалося об’єднати як процедурно, так і єдиним документом, то об’єднати ці види контролю технічного стану колісних транспортних засобів з проведенням їх перевірки на придатність до експлуатації можливо за місцем та часом проведення.

На сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект» і Асоціації розміщений Перелік випробувальних лабораторій – суб’єктів господарювання, які виконують і перевірку відповідності конструкцій і технічного стану колісних транспортних засобів. В цих лабораторіях можна одночасно пройти всі види контролю та отримати Протокол контролю технічного стану з відміткою в ньому "Міжнародний технічний огляд проведено" та сертифікат придатності до експлуатації.

Просимо врахувати зазначену інформацію під час виконання міжнародних перевезень.

Департамент транспортної політики

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis