Головна | Контакти | Корисні лінки
 АСОЦІАЦІЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВІЗНИКІВ УКРАЇНИ
19.01.2024  «єЧерга» ЗА і ПРОТИпропонуємо заповнити опитувальник    07.03.2023 Надання перевізникам – учасникам АсМАП України послуги з видачі гарантій Т1    30.11.2022 Шановні перевізники, з урахування можливих відключень електроенергії Заявки на отримання книжок МДП будуть прийматися до 14-00 години    07.04.2022 Наразі видача книжок МДП відбувається за попереднім телефонним запитом    04.02.2022 Доставка книжок МДП кур’єрською службою доставки.    16.03.2020 ЩО ТРЕБА ЗНАТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З КОРОНАВІРУСОМ COVID-19.    14.04.2014 Почни з себе, нe давай хабарів!    
Вівторок, 16 липня 2024 р.
НОВИНИ | ПРО АсМАП | Письмові запити | ЄУТР | КОНКУРСИ | Інформація для вступу
Гарячі новини
15.07.2024 Польща. Зміни в системі SENT з 1 січня 2025 року (доповнення до інформації від 26.04.2024 та ...    
12.07.2024 Роз’яснення для фінансових та бухгалтерських служб учасників Асоціації...    
11.07.2024 Ще раз про оновлену Угоду між Україною та ЄС про вантажні перевезення автомобільним транспорт...    
08.07.2024 Румунія. Пілотний проект: книжка МДП + TIR-EPD = пріоритетна смуга....    
05.07.2024 Щодо призупинення видачі книжок МДП представництвом відділу МДП в м. Одеса...    
05.07.2024 Румунія-Болгарія. Ремонт дороги біля ПП Джуржду-Русе....    
Авторизація
Логін
Пароль
 РеєструватисяЗабули пароль?
Пошук
Опитування
На данний момент немає опитувань
Старі опитування
Позиція ДРСУ щодо здійснення держнагляду і контролю за додержанням законодавства про працю
 

23.05.2019 у Бізнес-центрі ЛІГА відбувся круглий стіл щодо правових наслідків судового рішення, яким було визнано нечинною постанову Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року № 295 щодо здійснення державного контролю і нагляду за додержанням законодавства про працю. В обговоренні взяли участь представники Державної регуляторної служби України, Держпраці, юристи та підприємці, а також представники Асоціації.

Тож надаємо позицію ДРСУ щодо можливих дій суб’єктів господарювання при виході до них на інспекційне відвідування Держпраці в умовах нечинної постанови Кабміну від 26.04.2017 № 295.

З урахуванням встановленого постановою № 826/8917/17 Шостого апеляційного адміністративного суду факту відсутності у Кодексі законів про працю будь-яких особливостей здійснення заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю, Держпраці можуть здійснювати заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю виключно керуючись вимогами Закону України від 05.04.2007 року № 877 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , виконуючи їх у повному обсязі.

Планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) можуть здійснюватися Держпраці у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Обов’язковими умовами здійснення Держпраці заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю є:

  • розробка Держпраці та подання на затвердження Кабінету Міністрів України у встановленому законодавством порядку критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю);
  • розробка та затвердження наказом Держпраці переліку питань для здійснення планових заходів залежно від ступеня ризику;
  • після затвердження Кабінетом Міністрів України критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику, розробка, погодження з ДРС, затвердження та оприлюднення на офіційному сайті Держпраці уніфікованої форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктом господарювання законодавства про працю. Зазначена уніфікована форма акту має відповідати вимогам Методики розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) та містити перелік питань залежно від ступеня ризику;
  • проведення Держпраці позапланових заходів державного нагляду (контролю) виключно з підстав, визначених частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». При цьому позаплановий захід за зверненням громадянина може бути здійснено тільки за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері дотримання законодавства про працю (Мінсоцполітики).

З точки зору ДРС, у разі виходу до них Держпраці для проведення інспекційного відвідування суб’єкти господарювання з метою захисту своїх прав мають такі можливості:

1. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування та закінчила його проведення до 13.05.2019 (включно).

До 13.05.2019 постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 була чинною, Держпраці діяла на її виконання. У разі дотримання Держпраці приписів Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю та положень Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», встановлених частиною четвертою статті 2 цього Закону, підстави для реагування у суб’єкта господарювання відсутні.

2. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування до 13.05.2019 (включно) та не закінчила його до 14.05.2019.

Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 була чинною, проте під час проведення перевірки до її закінчення постанова втратила чинність.

Чинним законодавством така ситуація напряму не передбачена.

Проте, ДРС вважає, що для захисту своїх інтересів суб’єкт господарювання може письмово (листом) звернутися до Держпраці з вимогою про припинення інспекційного відвідування, мотивуючи свої дії правом, наданим йому статтею 10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»: суб’єкт господарювання має право вимагати припинення здійснення заходу державного нагляду (контролю) у разі використання посадовими особами органу державного нагляду (контролю) неуніфікованих форм актів, зважаючи, що Держпраці уніфікована форма акту у сфері дотримання законодавства про працю, яка містить перелік питань залежно від ступеня ризику, не розроблена та не оприлюднена на своєму офіційному сайті.

3. Держпраці вийшла на інспекційне відвідування після 14.05.2019 (включно).

Держпраці почала інспекційне відвідування коли постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 вже втратила чинність.

У такій ситуації суб’єкт господарювання на підставі статті 10 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), оскільки органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Джерело: Державна регуляторна служба України.

З більш детальною інформацією Ви можете ознайомитися на сайті служби за посиланням (http://www.drs.gov.ua/press-room/pry-zdijsnenni-perevirok-derzhpratsi-povynno-keruvatysya-vyklyuchno-normamy-zakonu-pro-osnovni-zasady-derzhavnogo-naglyadu-kontrolyu-u-sferi-gospodarskoyi-diyalnosti/).

Із повним текстом постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.05.2019р. у справі № 826/8917/17 можна ознайомитися за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/81727463.

Юридичний відділ

Рекомендуємо до співпраці
www.uts.in.ua
Стратегічний партнер
http://www.asmap.org.ua/nkc/nkc2021.pdf
https://lex-truck.com.ua
http://www.tirepd.org/
www.iru.org/index/transpark-app
www.busandcoach.travel
dalnoboy.com
Copyright © by AsMAP        Powered by Vis-A-Vis